11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • teknoloji ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.
  • teknolojinin evrimini tarihsel perspektifte tartışabilecektir.
  • teknoloji ve toplumun birbirlerine olan etkisini değerlendirebilecektir.
  • bir teknolojik yayılımı çözümleyebilecektir.
  • yeniliğin yayılımını etkileyen toplumsal ve bireysel faktörleri açıklayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çeşitlilik, Gereklilik ve Evrim Basalla, G. ( 1988). The Evolution of Technology. Cambridge University Press. Chapter 1.
2 Yenilik (1): Psikolojik ve Entellektüel Etkenler Basalla, G. ( 1988). The Evolution of Technology. Cambridge University Press. Chapter 3
3 Yenilik (2): Sosyoekonomik ve Entellektüel Etkenler Basalla, G. ( 1988). The Evolution of Technology. Cambridge University Press. Chapter 4
4 Seçim (2): Sosyal ve Kültürel Etkenler Basalla, G. ( 1988). The Evolution of Technology. Cambridge University Press. Chapter 6.
5 Bilim ve Teknoloji: Bilim ve Teknolojik Sistemler Schroeder R. ( 2007) Rethinking Science, Technology, and Social Change. Chapter 2&4.
6 Bilimsel ve Teknolojik Gelişmenin Sosyal Organizasyonu Schroeder R. ( 2007) Rethinking Science, Technology, and Social Change. Chapter 3.
7 Teknolojik bir Sistem olarak Siyasetin Arabuluculuğu Schroeder R. ( 2007) Rethinking Science, Technology, and Social Change. Chapter 5.
8 Tekrar
9 Gündelik Hayatta Teknolojinin Tüketimi Schroeder R. ( 2007) Rethinking Science, Technology, and Social Change. Chapter 6.
10 Yayılımın Unsurları Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 1.
11 İnovasyonun Karar Süreçleri Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 5.
12 İnovasyonun Sebepleri ve Benimseme Oranları Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 6.
13 İnovasyon ve Adaptor Kategorileri Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 7.
14 Ağların Yayılımı Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 8.
15 Değişim Aktörü Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Chapter 9.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı Ders notları, bir eöğrenme platformunda ( SMC veya Moddle ) bulunacaktır. Öğretim üyesi ve öğrencilerin etkileşimi bu ortamda da sağlanacaktır
Önerilen Okumalar/Materyaller Basalla, G. ( 1988). The Evolution of Technology. Cambridge University Press. Rogers, E.M. (1995) Diffusion of Innovations. The Free Press. Schroeder R. ( 2007) Rethinking Science, Technology, and Social Change.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
14
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
14
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
15
    Toplam
145

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). X
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. X
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010